torsdag 8 september 2011

Is it time to ban banners?




















Enligt publikationen Mashable gick klick-siffrorna ner från ett genomsnitt av 0,1 procent klick per banner till 0,09 klick per banner (mätt som ett genomsnitt under hela förra året 2010). En nedgång på tio procent. Vad det betyder är att en banner som har exponerats 10 000 gånger genererar 9 klick i genomsnitt. Är det inte dags att på riktigt ifrågasätta denna digitala form av sargreklam. Eller åtminstone börja mäta på ett annat sätt. Jag ställer frågan igen, Where is the advertising in online advertising? Och med det menar jag inte att dissa digitala kanaler, men att det är dags att börja göra saker som märks och gör skillnad.

Som Adcontrarian skrev häromdagen. Bara för att fler människor klagar på TV- och Radio-spottar, betyder det inte att alla annonser online är okay. Det betyder förmodligen bara att ingen lägger märke till dem överhuvudtaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar