fredag 10 september 2010

Tokroligt är det nya seriösa


Jag vet att Innocent och många andra har gjort det här tidigare. Och den här är inte ens ny, men det som började som ett sätt att differentiera sig har nu blivit en norm. Smoothisar ska vara tokroliga, annars är de inte seriösa. Och den här flaskan är väl lika obegriplig (fast kul) som sin kusin Vitamin Well, som försöker nå fram genom att vara superseriös. Undrar hur bra de här nya koncepten fungerar egentligen. Om man driver positionen så långt som de gör just nu så är den viktiga frågan: Hur relevant kan du vara över tiden? Apotekarnas Sockerdricka har lyckats med det ganska länge, men dalar i försäljning över det senaste tio åren. Festis och Mer försöker hela tiden förnya sig och anpassa sig till marknaden för att vara relevanta. Det är tufft. Ska bli kul att se hur det går för alla nya. Förlåt, tokroligt kul ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar