onsdag 14 mars 2012

CPH och JHN McENR



























I morse var jag uppe fem för att åka till ett vårvarmt Köpenhamn. Jag njöt av den korta promenaden från taxin till mötet i 15 graders värme iklädd min tunna italienska sommarjacka och solglasögon. Vi körde ett möte på förmiddagen och fick smaka lite danska godsaker, men sen åkte vi hem till Stockholm. Här vankades det Kings of Tennis på kvällen och det var bitvis skittråkigt och bitvis helt magiskt. På bilden syns McEnroe servandes vid 53 års ålder. Men den stora behållningen var matchen mellan Goran Ivanisevic och Magnus Larsson. Juggens servar imponerade, men framförallt var det härligt att se Larsson spela så otroligt fin tennis. Och så var det ju Edberg förstås. Ja, det var sju timmar kanonunderhållning. Jag kände mig dock inte lika skön i min italienska jacka när jag huttrande, framåtlutande drog mig hem längs Kungsholmen i –5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar