måndag 27 februari 2012

Första skiddagen




















Äntligen var vi på skidor. Uppe grymt tidigt och tog liften hela vägen till toppen. Mulet och snö på förmiddagen, men på eftermiddagen hade vi soligt och vindstilla och kunde göra sköna åk hela vägen från toppen ner till dalen. Strax efter tre var vi så slut att vi åkte direkt hem och slösurfade innan vi hällde upp första ölen på en månad. Yes. Nu är den slut den vita månaden. I år gick jag på datum, inte på februari som sådan. Men å andra sidan blir ju det fler dar, så jag vann, hur man än ser på det. Var ölen värd väntan då? Ja lite, men jag tänker att det röda vinet till osten som vi har köpt på den overkligt dyra delikatessen här i Åre, kommer att smaka ännu bättre. Eller ölen till Renskaven som jag har puttrandes på spisen just nu.

2 kommentarer:

  1. Du får det att låt mysigt t o m med vit månad Pär (måste prova det nångång)! Du kanske skulle jobba med det, alltså att skriva ;)...

    SvaraRadera
  2. Jag ska bli skidåkare, inte skrivare.

    SvaraRadera