måndag 29 augusti 2011

Gone fishing





































































Över helgen var jag i Jämtland och fiskade med kamrater. Målet var två: Först och främst att få min första fisk. Och i andra hand att för första gången förstå och kanske börja bemästra flugfiskets tekniker och hemligheter. Efter idogt fiskande fick jag min första fisk; en öring på ca sex hekto. Den bleknade dock i skuggan av Christoffers Gädda som vi tror vägde mellan tio och elva kilo. Vågen som vi hade med oss slog i botten efter tio kilo och visade error. Nu när jag går igenom bilderna inser jag att förutom fisket, så var det väldigt mycket fokus på mat. Är jag nu nöjd med att ha fått min första fisk och kommer lägga ner det här med fiske? Skulle inte tro det va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar