lördag 23 mars 2013

Kändisspotting


























Maria Montezami, eller hur man nu stavar det, var i Täby Centrum idag för att göra reklam för sin bok och för Akademibokhandeln. Det är lite spännande att se henne på scen. Först och främst slås man av hur stort tryck det är. Folk är som galna och slåss för att komma nära scenen. Hon själv står bara där och säger osammanhängande saker om vilken mat hon tycker om, innan hon meddelar att nu ska hon gå till Akademibokhandeln. Följt av kommentaren "Jag älskar att säga den meningen, den får mig att känna mig smart på nåt sätt". Underbart. Frågan är bara vad det egentligen gör för Akademibokhandelns varumärke och om satsningen är värd pengarna. Eller så är det enda sättet att intressera någon för hennes bok. Men som sagt det är spännande hur hon har fått ett sånt enormt genomslag och hur många som älskar henne. Och jag måste väl erkänna att jag själv ler lite åt hela spektaklet, men tycker nog innerst inne att hon är rätt älskvärd, på nåt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar