måndag 30 augusti 2010

Inspirerande föreläsning på Berghs



Så här såg scenen ut när jag skulle föreläsa på Berghs i helgen. Jag hoppas att jag kunde fylla den med någonting inspirerande. Det var ganska roligt i korridoren. Alla lärare hade en grå badge på sig som markerade att de var lärare. Jag var ju bara där som gästföreläsare, så jag hade ingen lapp på mig. Det gjorde att när lärarna scannade av oss som släntrade runt i korridoren, så föll jag under kategorin student – deras blickar la även till en känsla av att jag (som numera är över 40) förmodligen var en misslyckad professionell människa som nu hade startat om genom att läsa på Berghs, och att det högst sannolikt inte skulle leda till någonting. Men de som stannade till och pratade var roliga, när de förstod att vem jag var, vad jag gjorde där och var jag jobbar idag, då växlade deras intresse och visitkorten kom fram. Jag gick från längst ner i värdekedjan till någonstans i toppen. Ytterst charmerande, eller?
Men att föreläsa ute på skolorna är väldigt roligt och inspirerande. Speciellt som i helgen med en intresserad och nyfiken klass. Egentligen tror jag att jag skulle vilja hålla på mer med föreläsningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar