måndag 19 april 2010

Fucking jävla skitvulkan!


På Kastrup. När jag fick min kölapp hade jag 432 personer
framför mig i kön. Fyra timmar tog det.

Taket på Kastrup. Det var väl mest där jag tittade.

Jag hade köpt en ny camelback till ryggan. Den läckte så klart som ett såll. En dag då man kända att ingen ting gick som det skulle.

Hotellrummet från dörren.

Hotellrummet från fönstret.

Jag i badrummet. Fräsch och fint som vanligt när SAS betalar.

Man kände sig rätt mänsklig när vulkanen satte stopp för semestern.
Drickapaus på väg till Lousianna.



Stämningsbilder på väg med tåg mot Lousianna. Direction:Forward.




Lousianna. Färg i konsten hette utställningen. Hur bra som helst.


Utsikten från hotellrummet. Greetings from Denmark.

Davids bild av situationen.

Frukost på danska.

Packa pappas kappsäck igen. På väg hem.

Ready to go. Home. To go to Finland.

Resan till Skottland blev inte av. Jag stack iväg i torsdags men kom inte längre än till Köpenhamn. Efter att ha spenderat hela dagen på Kastrup blev jag inackorderad på ett hotel i Glostrup, syns på bilderna, kändes som att bo i ett industriområde i typ Rönninge. Men det var okay mat och ett okay rum. På fredagen fick vi veta att vi skulle få bo kvar en natt till och att Kastrup var stängt, så då åkte jag till Louisianna och spenderade fem timmar där för mig själv. Otroligt att man kan ha ett museum i världsklass så offside. En sallad och ett glas vitt, sen mådde jag ganska bra trots allt. Jag toppade det med en promenad i stan som avslutades med att jag hämtade ut tågbiljetter från CPH till hem under lördagen. Konstigt nog var det inga problem att boka dem. Lördagen gick således åt till att åka tåg och sen en avslutning på Flying Scotsman med en stor Ale och en bookmaker toast.

Men redan på söndagen var det dags att resa igen. Finland väntar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar