onsdag 3 februari 2010

Arctic Paper, spridda skurar










Den första bilden är från när vi gjorde Martin Bergströms lookbook på Arctic the Volume. Sen kommer en bild av Calle Stoltz för lanseringen av highwhite och cream i Arctic Volume sortimenet – New Volumes, var temat. Changing the climate for design, är fortfarande bland de bästa koncept som jag har jobbat med. Tyvärr orkade ingen hålla ut tillräckligt länge för att det verkligen skulle ge något riktigt bra resultat. Munken säljer 130 000 ton papper, jag ordnade en deal så att de skulle kunna plantera träd för en krona för varje sålt träd. Med andra ord – Om de la på en krona i pris per ton, skulle de utan extra utgifter ha kunnat plantera 130 000 nya träd varje år. Pretty fucking impressive. Istället gick vi över till konceptet Design is in our nature, som jag också är rätt nöjd med och det kan leva hur länge som helst. Men det har inte samma commitment som Changing the climate for design. Lennart Dureheds bilder är dock fantastiska, här syns det inte vilken ruskigt hög kvalitet de har. Avslutningsvis en liten bild från en säljkampanj för Arctic the Volume, Calle Stoltz har tagit den bilden också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar